tirsdag den 8. oktober 2013

Homecoming Week

Lige nu er det mandag aften og hele sidste uge havde vi homecoming week. De har en "tradition" her i Highland med at gå ud TP folks huse og haver - altså kaste med toiletpapir. Så man gik ud hvis man havde lyst om aftenen med sin årgang. Hver dag var der også dress-up dag, så mandag f.eks. var mandag costume day, og fredag var pride day hvor alle tog deres homecoming t-shirt på! Anyway, her er så hvordan ugen gik:

Lørdag og søndag lavede vi vores homecoming float som er nævnt i forrige indlæg. Om søndagen var første dag jeg var med til "TP'ing", men i år havde seniors så valgt at tage mel og vand med sig også, så det kastede de så på de fleste elevers biler og det hele gik op i hat og brille...

Mandag kom jeg i skole og alle skabene var dekoreret, og hver dag lå der en form for snacks/chips eller andet godt i skabet.

 Junior's lockers

Tirsdag var som en hver anden skole dag men om aftenen var der nogle lege i parken kaldet "A minute to win it". Vi blev delt op i 10 hold og skulle igennem et par lege, så som at lave en kage med de ting der var på bordet, hvor den så ville blive bagt og så skulle forældrene så bedømme dem næste dag og så ville vi få resultatet om fredagen. Legene var okay, men synes ærlig talt at det var sjovere at snakke med folk bagefter.

Onsdag var igen normal skoledag og så om aftenen var jeg til play practise. Er mit i årets teater stykke hvilket efter min mening er et utrolig kedeligt stykke... Kommer jo også lige fra en drama klasse i gymnasiet hvor vores drama lærer var meget mere kreativ, sååå ;-) Men har valgt stadig at være med da det er nogle søder piger der er med.

Torsdag var som de andre dage pånær vi skulle have lavet vores vindue som skulle hænges om senest kl. fire om eftermiddagen. Hver årgang får et par vinduer på Main St. hvor de skal lave en plakat og hænge op.

Vores vindue i frisør salonen

Fredag var normal skoledag indtil kl. 12, derefter skulle vi lave vores skit og vores hegn. Fredag aften er nemlig skit night hvor hver årgang laver et lille humoristisk teaterstykke. Vores hegn er ude ved football banen hvor hver årgang får et område af hegnet til at dekorere med plastik kopper. Det er lidt svært at forklare, men håber i kan se hvad jeg mener her på billedet. Jeg var ude og lave hegn sammen med nogle andre, mens resten arbejdede på stykket. Så mødtes vi om aftenen kl. 7 hvor alle stykkerne blev vidst. Derefter så vi homecoming king and queen og hver årgangs repræsentant.

Her er vores hegn med en cardinal (vores maskot) der holder et D!


Vores homecoming t-shirts! 

Nu blev vinderne kåret... Først var der den kage grupperne lavede - min gruppe var en af dem der vandt bedst smagende (til stor overraskelse fra min side, da jeg synes den smagte rædselsfuldt). Derefter skulle hver årgang op og råbe sit "yell" - dem der kunne råbe højst vandt. Så man skulle sige det tre gange hvor det så bare skulle stige! Vores var "We got the D in 1-3, we'll make a scene in fifteen" vores yell skulle rime. Der kom vi på 2. pladsen, seniors vandt. Vores skit kom vi også på 2. pladsen, der vandt freshman. Vores vindue kom vi også på 2. pladsen, der vandt seniors også. Vi vandt tilgengæld dress-up days! Men men men - vi kom på 2. pladsen med vores hegn! Alle, og jeg mener alle, var chokeret over vi ikke vandt, selv sophomores som var dem som vandt.

Fik en ske og et diplom for vores kage haha!

Lørdag var selve homecoming dance. Vi startede ud kl. 11 om formiddagen hvor der var en parade ned af Main St. med alle klassernes floats + Juliana, Val og jeg kørte i en Hummer i "Foreign Exchange float". Derefter tog Val, Juliana og jeg hjem til mig, og mens Morgan fik ordnet sit hår, sad vi og snakkede og så tv på værelset. Kl. 2 var der så homecoming game, hvilket er en football kamp, vi tabte desværre men det var ingen stor overraskelse for folk, da Potosi, vores modstandere, altid har været vildt gode åbenbart. Juliana og jeg tog hjem før kampen sluttede for at have nok tid til at gøre os klar. Ved 4-tiden kom Cierra også forbi, så os tre gjorde os klar oppe på mit værelse hvilket var rigtig hyggeligt! Kl. 6 tog vi hjem til Andie for at tage billeder og spise aftensmad inden vi tog videre til skolen kl. 8. Selve festen var super sjov, men meget anderledes end gymnasie fester haha!


 
Shyann & jeg                                       Juliana & jeg

 
Søde Becky & jeg!                               Her er jeg så

 
Fjollebilleder med Juliana, Becky, Makayla, Brenna & Andie

Makayla & jeg

Cierra & jeg

Becky, Juliana & jeg

Random billede med Becky & Cierra

Makayla, Becky, Cierra, Brenna & Juliana

Juliana, Makayla & jeg

Brenna og jeg

Andie, Juliana & jeg

Juliana, Cierra & jeg

Fjollebillede med Juliana & Cierra

Gruppe billede, vi manglede dog et par stykker....
Garrett, Morgan, Shyann, Mackenzie, Nathan,
Jennifer, Andie, Becky, Makayla, mig, Cierra,
Juliana & Brenna. (Vi manglede Bianca, Kassy,
Austin & Micah)

Beckie, mig, Juliana, Brenna, Andie, Morgan,
Bianca & Makayla

"The pose" - Brenna, Juliana, Andie, Mackenzie, 
Shyann, Cierra, Bianca, mig, Becky, Makayla,
Morgan & Jennifer

Cierra og jeeeg

Juliana og Cierra hapsede lige mit kamera

Og så lige et spejl-billede med Juliana og Cierra!


Efter festen var slut ca. kl. 11 tog jeg hjem til Hannah sammen med nogle andre piger hvor vi så Pitch Perfect og bestilte pizza kl. halv et om natten. Kl. 2 gik vi i "seng". Jeg sov i en lænestol sammen med Juliana - kan hilse og sige at det ikke var en god nats søvn... Kl. 8 vækkede Hannah os alle fordi hun var sulten, så vi tog alle til den eneste restaurant i Highland, Grandma's Kitchen. Efter det tog jeg hjem og sov indtil kl. 12. Kl. 1 tog jeg med min værtsmor og Morgan til Walmart fordi jeg nu længe har sagt at jeg mangler en telefon. Så fik købt en Samsung. Er ret irriteret over at jeg ikke kan bruge min iPhone her - men åbenbart er der ikke noget dækning... Kan ikke finde ud af det og min værtsfamilie orkede ikke lige at kigge nærmere på det og sagde at jeg bare skulle finde en billig, så sådan måtte det blive. Desværre var der ingen billige, så måtte lige bruge $60 + $30 for hvert måned (hvilket er fint nok), men nu viser det sig at der er noget galt med telefonen. Typisk.

Det endte vist som et meget langt indlæg, ville bare hellere have det samlet end at skrive 5 forskellige indlæg og Homecoming :-) Hvis du er ven med mig på facebook har du nok allerede set de fleste homecoming billeder!

2 kommentarer:

  1. Hej Sophie! Jeg ville bare lige fortælle dig at jeg synes det er virkelig spændende at læse med på din blog! Jeg har selv drømt om at være udvekslingsstudent i mange år, men kunne desværre ikke komme afsted. Men så er det super hyggeligt at følge med i andre udvekslingstudenters hverdage :-) Det lyder til at det er godt derover, også selvom det måske ikke helt levede op til dine forventninger. Håber det går bedre med det hele og at du føler dig lige mere hjemme i Highland! :-)
    Mange søde hilsner fra Emma // http://emma-kirstine.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde besked - er glad for at min blog interesserer dig :-) Jeg har det meget bedre med hensyn til veninder og området, men hvad angår min værtsfamilie skal jeg snakke med min områderepræsentant om her i weekenden, da det slet ikke fungerer!

      Slet