tirsdag den 15. oktober 2013

Weekendtur til Chicago

Fra lørdag til søndag var jeg i Chicago med en masse andre udvekslingsstudenter fra Nacel og ICES. Juliana er med ICES og Val er med Nacel ligesom mig, så vi tog alle afsted. Vi blev samlet op af bussen i Platteville kl. 6 om morgenen (det vil sige at vi skulle allerede afsted lidt over 5). Vi ankom til Chicago ca. kl 10 om formiddagen og vi startede ud med tage på en sejltur rundt i Chicago River. Det var en guidet tur så fik historier om bygningerne undervejs. Vinden var ret kold, men det var hyggeligt alligevel.

Sejltur!                                            Juliana & jeg

Derefter tog vi ud og spise på Hard Rock Café. Efter vi havde spist tog vi bussen videre til Zoologisk have, men lige da vi trådte ud begyndte det at regne, så vi fik ikke set så meget der.

Et hurtigt billede fra bussen og en dansk butik!!!!!

Steph, Val, mig, Juliana, Dany & Bea!

Bea fra Brasilien og Dany fra Mexico

Val, Dany & Juh

:-)

Der var så også lige et bryllup i zoo!

Efter Zoo tog vi ind til noget der hedder Blue Man Group. Som er et "teaterstykke" med maling og en masse andet gøjl. De tre mænd i blåt sagde ikke et ord under forestillingen og det var simpelthen så genialt! Elskede det! Her er lige to billeder jeg fandt på nettet da vi ikke måtte tage billeder under forestillingen.


Vi fik så lige et billede med en af dem bagefter!

Efter showet tog vi hen til hotellet og spiste pizza alle sammen i restauranten. Da folk var færdige med at spise gik nogen i poolen, mig og en masse andre blev i lobbyen og lavede videoer og gik senere hen på vores hotel værelse og snakkede. Næste morgen stod vi op kl. 7 og var ude af hotellet 8:30. Vi kørte hen til noget der hedder the Willis Tower. Her var den flotteste udsigt over Chicago! 

Den flotte udsigt!                               Dany & Valentina

Gruppebilleder :-)

og så lige et af mig...

Efter vi havde været deroppe i ca. 1 1/2 time tog vi videre til the Bean! Ved ikke hvordan jeg skal forklare den... Det er en stor statue formet som en bønne!

Mig + bønnen

Val & jeg

Så gik turen videre ud til kysten! Her stoppede vi i ca. 20 min for at få den flotte udsigt!

Chicago skyline

Juh, mig, Bea, Val, Dany & Steph

Derefter kørte vi ud til Woodfield Mall. Havde inderligt håbet på at vi fik en masse tid derinde, da jeg ikke har haft mulighed for at komme til et center og købe vintertøj endnu. Men vi fik kun 2 timer, så jeg må finde en anden mulighed for at få købt resten! Efter vi havde været i centeret kørte vi hjem. Jeg var hjemme ca. lidt over 8 og skypede så lige med familien i Danmark og skulle derefter lave matematik til om mandagen. Fandt så lige ud af i dag (mandag) i skolen, at min lærer havde sagt at det var til onsdag... Men så er det i hvert fald overstået!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar